מכותב לקורא ומקורא לכותב – קידום ועידוד קריאה וכתיבה בבי"ס בן גוריון

עידוד קריאה"כתיבה לנמען/ת וקריאה של טקסט הם קודם כל פגישה. הכותבים והקוראים נפגשים, אם כי הם אינם נפגשים פנים אל פנים, אלא באמצעות מתווך, שהוא הטקסט. איזו מן פגישה היא הפגישה הזאת? פגישה מרגשת? פגישה מאכזבת? פגישה מקרבת? מרחיקה? פגישה עניינית ו"קרה" או פגישה חמה וחברית? פגישה שאחריה מצפים לפגישות נוספות?" (שוש ברוש, מכותב לקורא ג')

משוב מעמית במילים של פגישה (ספר ג', עמ' 180)

כותבים וקוראים נפגשים ב'בן גוריון':

"קריאת בוקר"– פותחים את היום בקריאה דמומה בספר אישי.. משתפים חברים וממליצים.

"ספר החודש"- קריאה משותפת  בהמשכים של ספר מומלץ. הקראה ע"י המחנכת שבעקבותיה כתיבה חופשית ב "יומן מסע קריאה". מידי חודש נפגשים  התלמידים עם יצירת ספרות מהקלאסיקה העולמית, ומוזמנים לדווח על הפגישה ביומן אישי.

בכיתה יערכו פעולות נוספות בעקבות הקריאה: כתיבה מונחית, יצירה, הצגה..

"מקריינים וממליצים"– התלמידים יוזמנו להמליץ בסבב על ספר שאותו אהבו במיוחד תוך כדי הקראה מוטעמת ומדויקת בקול, קטע נבחר מתוכו. תלמידי הכיתה  יאזינו ויגיבו: איזו מן פגישה זו הייתה? מה אפשר ללמוד מהקטע הנבחר על הספר? האם הקטע הנבחר והקריאה בקול הצליחו לסקרן ולדרבן לבחור בספר? מדוע דווקא קטע זה נבחר?

"מצעד הספרים"–  כל זוג תלמידים ייפגש עם ספר ממצעד הספרים. יתארו את הפגישה המיוחדת עם הסיפור ויבחרו דרך להציגו בפני חברי הכיתה.
לצפייה ברשימת מצעד הספרים באתר משרד החינוך לחצו כאן

"סופרים צעירים"- בשיעורי קומיקס, בשיעורי עברית- תלמידים יוזמנו להפיק ספר מאויר להנאת כולנו. יערכו מפגשי הקראה עם קהל קוראיהם במהלך הפסקה שבועית.

"מאמר תגובה"-  בספריית הכיתה עיתוני ילדים. כתבות בנושאים מגוונים ממתינות להיפגש עם קוראים סקרנים. מאמר התגובה יכיל את הרשמים העיקריים מהמפגש: מה היה מפתיע? מה היה חדש עבורי? מה היה מוזר? מרגש? אולי משהו הכעיס? אולי משהו הדאיג? אולי הובעה דעה שעמה הסכמתי.. או התנגדתי? ומהן השאלות שהתעוררו? ומה הייתי מציע/ה לכותב/ת? לו יכולתי, מה הייתי אומר/ת לכותב/ת הטקסט?

"שעת סיפור"- תלמידי ב' מקריאים סיפור לתלמידי א' בספרייה, פעמיים בשבוע במהלך ההפסקה.

"20 דקות ביום קוראים בבן גוריון"- קריאה לשם הנאה בבית- 20 דקות ביום. מעקב בכרטיס קורא.

סגירת תפריט