סיפורה של הפסקה: "מ'הפסקה מתוקה' ל'הפסקה בריאה' – נובמבר 2014"

הפסקה בריאהבמסגרת שיעורי שפה נדרשו תלמידי ו' לברר את היתרונות והחסרונות בהפיכת  ההפסקה המתוקה להפסקה בריאה. הם טענו כי הפסקה בריאה עלולה להיות לא רווחית שכן "אוכל בריא" יימכר פחות. דבר זה יפגע ברווחי הכיתה ויגרום עוגמת נפש למוכרים. מצד שני, ציינו את החשיבות שבאכילת אוכל בריא. אוכל בריא מזין את הגוף, מספק לו אנרגיה ובכך יכול לתרום לתלמידים גם בתהליך הלמידה. אכילת אוכל בריא ומזין חשובה לבריאות הפיזית שלנו, ויסייע לגדילה. הפעלת הפסקה בריאה יכולה לחנך את התלמידים לאכול בריא יותר, ולהפגיש אותם עם מאכלים חדשים שהם בריאים וטעימים.

הוחלט כי על מנת ליהנות מהיתרונות של ההפסקה הבריאה, יש לבטל את החסרונות, כלומר: להפוך את ההפסקה לבריאה וטעימה! (ובשל כך גם רווחית)

תלמידי ו'2 יצאו "לשטח". העבירו שאלון לתלמידי ב'-ח' בעניין זה. וכך שאלו:

"על מנת להפוך את ההפסקה הבריאה שלנו לבריאה, טעימה ומגוונת– אנא סמנו מה מבין המאכלים הבאים אהובים עליכם. תוכלו להוסיף מאכלים בריאים נוספים לרשימה. תודה,  תלמידי ו'2"

בנוסף למשאל התלמידים, הוחלט לדרג את המזונות לפי רמת איכותם, ע"י דיאטנית. המזונות הבריאים ביותר והמומלצים ביותר יסומנו בחמישה כוכבים. מזונות בעלי ערך תזונתי אך גם בעלי חסרונות- יסומנו על הרצף עד לכוכב אחד.

מזונות שאינם בריאים ואף גורמים לנזק, כגון: חמצוצים, קרמבו, ג'חנון, בורקס, קצפת, מיצים ממותקים וכד'- הוצאו לחלוטין מתפריט ההפסקות שלנו, ואין למכרם!

אנו מזמינים את כלל הציבור להוסיף מזונות בריאים וטעימים לרשימה. את ההצעות יש להעביר למחנכת הכיתה. רק לאחר שיעברו אישור יוכנסו לרשימה ויוכלו להימכר בהפסקה הבריאה והטעימה שלנו.

הכנסות:

50%- לחשבון מועצת תלמידים, 50% לחשבון השכבה

כיתות ו'- 100% לחשבון הכיתה (לטובת מסיבת סיום)

 

להלן רשימת המזונות למכירה בהפסקה הבריאה עם דרוג הדיאטנית (כוכבים) ותוצאות העדפות התלמידים.

בתיאבון!

שכבת ב' שכבת ג' שכבת ד' שכבת ה' שכבת ו' שכבת ז' שכבת ח' סה"כ
פסטה ברוטב עגבניות   ****                                        23 41 32 37 35 42 39 249
פסטה ברוטב שמנת פטריות     **                             11 21 15 22 23 22 23 137
פסטה ברוטב פסטו **** 3 6 15 14 18 21 16 93
אורז לבן              ***                                                   30 39 28 20 29 33 15 194
אורז עם תירס          ***                                              23 30 23 29 25 39 26 195
אורז אדום          ***                                                    8 7 9 5 17 22 13 81
אורז צהוב  *** 12 16 15 13 17 18 7 98
סושי  רק צמחוני! **** 10 14 11 22 20 13 21 111
קוסקוס *** 23 37 28 24 32 36 26 206
תירס חם  ***** 27 32 15 19 22 23 15 153
פשטידת פיטריות **** 6 9 7 6 10 8 9 55
פשטידת תירס **** 3 14 8 7 7 14 10 63
ריבועי פיצה *** 29 42 34 43 34 45 36 263
בורקס בבצק פילו **** 8 38 23 23 22 22 17 153
טוסט עם גבינה צהובה *** 21 35 25 19 23 31 25 179
כריכי פסטראמה+ ירקות ****  13 13 6 5 11 16 8 72
כריכי גבינה (5% ) +ירקות***** 9 17 12 3 13 13 9 76
שקשוקה **** (שמן זית ולהמעיט) 11 14 14 21 23 23 21 127
אומלט ירקות ****

 שמן זית ולהמעיט

2 9 8 7 7 10 8 51
קציצות ירק  אפויות **** 3 7 5 3 8 12 8 46
מרק ירקות/ קטניות **** 25 33 28 22 29 37 19 193
סלט ירקות ***** שמן זית ולהמעיט 21 28 21 8 14 15 17 124
שוקו  ** 40 43 34 39 32 37 33 258
מיץ תפוזים סחוט *****  בתנאי שסחוט בזמן ההגשה 29 33 25 17 29 26 26 185
גלידה ** 37 45 33 35 30 44 33 257
גלידת סורבה ** 13 26 13 22 19 24   117
סלט פירות ***** ללא תוספת סוכר 20 22 22 26 17 20 22 149
פנקייק עם רוטב דבש\מייפל ** 22 29 29 35 31 38 30 214
עוגיות בריאות ** 23 23 23 12 18 18 15 132
קורנפלקס + חלב ***

ללא תוספת סוכר

32 39 35 25 29 32 24 216
עוגת דבש ** 16 17 12 10 19 14 10 98
עוגת בננה **   7 6 5 2 9 6 35
עוגת תפוזים **   24 16 6 14 16 18 94
עוגת גבינה ***   27 18 14 24 26 15 124
עוגת תפוחים **   15 11 9 7 14 9 65
עוגת גזר **   10 3 4 2 9 4 32
עוגת שוקולד **   43 34 32 33 41 26 209
כדורי שוקולד **   41 36 36 34 45 28 220
שיפודי פירות יבשים ****              
יוגורט עם גרנולה ודבש ****              
פיתה בטבון עם חומוס+ סלט *****              
פיתה  בטבון עם לבנה וזעתר + סלט *****              
פיתה (מקמח מלא) עם 'סביח'

*****

פיתות מקמח מלא חצויות לשניים. ביצים קשות חתוכות לרבעים, חציל אפוי בתנור עם מעט שמן זית (אבל אפשר לוותר). טחינה –עדיף ירוקה וביתית (5 דקות עבודה) וכך מנטרלים את תוספת החומרים המשמרים שמוסיפים לסלטים הקנויים –אבל אפשר גם קנויה. ירקות(מלפפון ועגבנייה) חתוכים דק לפרוסות. (באדיבות: אורית הייזלבק)
סגירת תפריט